Aan de meeste tekstdocumentaires zijn reportages toegevoegd, die in woord en/of beeld aandacht besteden aan bijzondere gebeurtenissen en interessante bedrijfsaspecten. De 16 reportages op een rij:
- Bomen rijden voor ‘Kuit bij de kerk’. Tussen 1935 en 1938 noteerde Gijsbert Bart van Maanen alle werkzaamheden die hij voor zijn klanten uitvoerde in een dik kasboek.
Een historisch activiteitenverslag. - ‘Ik heb je niet aangenomen om te remmen, maar om te rijden.’ Interview met een voormalige chauffeur.
- Voorthuizen-Trondheim-Voorthuizen. In de jaren zestig reed Van Maanen omvangrijke houtwolcementplaatmachines naar Noorwegen. Elke machine werd in drie ritten weggebracht.
Een fotoreportage. - Met nylonkoord de Bosporus over. Chauffeur Bertus Kamphorst maakte in juni 1967 de allereerste rit naar Turkije.
Een foto/tekstreportage. - Drie weken rijden, één week repareren. In 1968 en 1969 onderhield Van Maanen een maandelijkse lijndienst op Teheran.
Een foto/tekstreportage. - Hollands Glorie bij Van Maanen. Een ongewoon transport naar Vlieland.
Een fotoreportage. - ‘’s Nachts vlogen de granaten over de cabine.’ De periode 1974-1976 was de bloeitijd van het Midden-Oostenvervoer. Chauffeur Cor Paschedag maakte voor Van Maanen diverse avontuurlijke ritten naar de landen rond de Perzische Golf.
Een foto/tekstreportage. - …en het personeel bood een schilderij aan. In maart 1977 nam Van Maanen een nieuw op- en overslagbedrijf op het Barneveldse industrieterrein ‘De Harselaar’ in gebruik.
Een fotoreportage. - Bloemen voor de bejaarden en een miniatuur voor het personeel. Het 50-jarig bestaan van transportbedrijf Van Maanen werd uitgebreid gevierd.
Een fotoreportage. - ‘In Griekenland gingen we lunchen met een generaal.’ In de jaren tachtig reed chauffeur Ronny Robbertsen elke twee maanden naar Zuidoost-Europa om een afzetbak van 13 miljoen gulden te verplaatsen.
Een interview. - Zes hallen, negentien docks en een onderhoudscentrum met twee ‘koeien’. Begin jaren negentig bouwde Van Maanen een omvangrijk bedrijfscomplex aan de A1 in Barneveld.
Een fotoreportage. - ‘Op de boten van North Sea Ferries kenden ze me allemaal.’ In 2000 namen de neefs Ronald en René van Maanen het bedrijf over. Tussen 1989 en 1997 was Ronald van Maanen als internationaal chauffeur in het bedrijf werkzaam.
Een interview. - ‘Dat gedoe met die vrachtwagens vond ik maar een rare bezigheid.’ In 2000 werd René van Maanen algemeen directeur van het bedrijf. Een grote stap voor een 28-jarige die tot zijn 13de niets van vrachtwagens en transport wilde weten.
Een interview. - ‘Onze kleinste chauffeur rijdt op onze grootste wagen.’ Chauffeur Frank van Uffelen reed jarenlang op de opvallendste wagen uit het Van Maanen-wagenpark: een Mack Ultraliner.
Een interview. - Sleutelen aan Magirussen en skiën in Oostenrijk. In 2001 namen Gert en Gijs van Maanen afscheid van hun bedrijf. Hoe hebben ze dat afscheid ervaren en wat zijn ze gaan doen?
Een dubbelinterview. - Van veevervoer tot koeltransport. Toen Gerrit van Maanen in 1939 het transportbedrijf van zijn vader Gijsbert Bart kreeg, kreeg zijn broer Terus een van de vrachtwagens. Hiermee begon hij met een zwager een transportbedrijf annex fouragehandel in Zwartebroek. Die samenwerking duurde tot het begin van de jaren vijftig. Toen ging Terus alleen met de transporttak verder en bouwde zijn bedrijf uit tot een internationaal koeltransportbedrijf.
Een korte bedrijfsgeschiedenis van Van Maanen Koeltransport.